Thursday 17 November 2011

Rahsia Diary Ungu-Part 1

            C.I.N.T.A …kata orang cinta itu buta? Cinta  kadang kala amat membahagiakan malah bisa juga memberikan penderitaan. Bagaimana pula cintaku?adakah segagah cinta Laila dan Manjun atau Cinta Shah Jehan dan muntaj mahal?
           Penaku menari-nari mencoret kembali setiap cebisan kenangan ku tak kala mula mengenali cinta. Masih tersimpan kemas memori sewaktu aku mengenalinya. Kata-kata terakhir  Imran sebelum berangkat ker Amerika. ‘Live your life to the fullest!” ingat yer Lea . Tersenyum segak seraya melangkah menuju ke balai pelepasan. Sudah 5 tahun masa berlalu dan sepanjang tempoh itu juga aku tidak pernah menemui Imran. Mungkinkah dia sudah lupakan aku??
          Pandangan aku terarah pada sebuah diary ungu,  didalamnya tersemat segala perasaan ku terhadap Imran. Terdapat sekeping gambar di dalamnya. Aku dan Imran  sewaktu kami berkelah bersama . Aku  menarik telinga imran dan dia menjerit kesakitan. Sungguh lucu! Alangkah indahnya andai aku bisa kembali ke waktu dulu akan aku luahkan segala perasaan ku terhadapnya.
          Sepanjang  5 tahun diari ibarat temanku segala rasa suka dan duka aku coretkan didalamnya. Ianya bermula dengan sebuah diari ungu pemberian Imran dan sejak itu aku tidak pernah lupa untuk  titipkan segala galanya tentang aku.

Dear Diari,
Sudah 5 tahun kenapa dia tidak kembali? Tidakkah dia merindui aku? Kan bagus kalau mesin masa itu wujud  boleh aku kembali kewaktu itu sewaktu aku dan imran sama-sama gembira mencari rama-rama di hutan. Gilakah aku menyintai seorang seawal usiaku 10 tahun? Ya aku memang gila!!Tapi sekarang aku dah pun 22 tahun. Tak salahkan aku menyintai dia? Lagi pun jarak usia kami hanyalah 5 tahun sekarang imran dah pun 27 tahun. Semoga esok lebih indah!! Selamat malam!!

Bersambung.....

2 comments: