Monday 9 January 2012

Me & My Cute Lill Book!!

Salam...


Hai u olsssss..Selamat Tahun Baru!!!! So ape azam tahun baru 2012??? bring forward azam tahun lepas kah???  ^_~  So now aku share dgn korang satu resepi azam yang aku baru try buat this year...


So bahan-bahannye adalah:

1. Sebuah buku kecil ( jgn besar sgt so that blh di bawa kemana-mana)
 2. Pen ( x kisah ler brand ape pen kilometriko pun boleh jer)

Care die mudah jer...x payah lah nak pasang azam besar-besar sgt takut nanti x tercapai akal ku lak... So cube fikirkan perkara yang paling simple jer yang rase blh capai dlm mase yang singkat....Contohnye: 

1. Hari-hari aku mesti pastikan aku menabung 50 sen  atau
2. Setiap bulan aku mesti reward diri aku x kisah lah walaupun sebotol minyak bb oil atau
3. Tingkat kan Ibadah..solat 5 kali sehari semalam atau
4. Aku mesti ade boyfriend tahun ni!! atau
5. Aku mesti langsaikan hutang sipolan-sipolan dgn segera...

Dalam setahun....mane2 azam yang dah tercapai tu tandalah bentuk senyum ker ...hati ker...atau puji diri sdr "bagusss!!" hehe 


Kalau pun ada 20 perkara dapat fulfillkan 10 pun dah rase banggakan??? kan??

So ape lagi jom la kite try....!!!






"It is not enough to take steps which may some day lead to a goal; each step must be itself a goal and a step likewise."



No comments:

Post a Comment