Monday 28 May 2012

Pertama Kali mengenali "Genta Rasa"


Pertama kali aku di perkenalkan dengan “Genta Rasa” memang ternyata begitu hebat  sekali air tangan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi..peneranganya jelas dan begitu mudah untuk difahami.. aku tertarik dengan salah satu entri beliau “Bercerita tentang Jodoh” tentang seorang sahabat beliau yang berkahwin tanpa melihat wajah isterinya terlebih dahulu..unik bukan?? 

aku bersetuju bahawa..Cantik itu subjektif..orang yang pertama kali dilihat biasa..namun lama-kelamaan kita akan melihatnya semakin lama semakin cantik....mungkin hati yang semakin mengenali memperlihatkan 'kecantikannya" yang sebenar..aku sendiri punya pengalaman seperti itu sewaktu di belajar di kolej dulu.. bahkan aku pernah dikatakan 'gila' kerna suka akan  seseorang yg berjerawat batu sebesar duit 5 sen diseluruh mukanya..

Namun, tidak pula itu menjadikannya "kurang segak"..mugnkin kerana setelah mengenali...sikap2 yang baik terserlah..orangnya pemarah..walaupun hal-hal yang kecil..namun, lembut hatinya...cakapnya agak kasar namun begitu berlemah lembut dengan orang tua, keluarga dan wanita...punya nilai "frendship" yang tinggi dan perihatin..itulah sahabat ku Ajak..

Ajak!ajak! sntiasa kelihatan kusut dengan masalah2 kecil..amarahnya ibarat "cerita lucu" buat aku..bagaimana keadaanya sekarang??? semoga terus success kawan^_~

“Kalau hati kita indah, kita akan sentiasa melihat keindahan. Sebaliknya kalau hati rosak, keindahan tidak akan ketara, sekalipun sudah tampak di depan mata"


No comments:

Post a Comment