Sunday, 27 November 2011

Me & A Cup of Hazelnut White Coffee ^_~

Alhamdulilah.....Muharram 1433..tiba lagi...Tahun baru Hijrah yang sangat besar pengertiannya..tak tertanding dengan tahun baru masihi yang di sambut berya-riya di sana-sini..alhamdulilah aku diberi peluang oleh yang  maha Esa untuk merasai nikmatNya...aminnnn ya rabbal alaminnnn...
         Since hari ni most of my frenz balik kg.. and bercuti..why not aku pun buat activity sendiri..menarik kan???   Memandangkan hari hujan maka x dapat la nk berjoging dekat taman tasik kelana Jaya..so aku decide meredah hujan..menikmati a Cup of Hazelnut White Coffee..tempting kan? ^_~




        So berbekal kan sebuah lappy...aku pun start ler browsing...blog to blog..FB...and aper lagi layan cite Korea ler....Best jgk... environment kat cni  menarik & tenang...lagu2 yang berkumandang pun best & relaxing. ^_~
          Sedang aku sibuk check in ? tibe2 satu soalan memeranjatkan tibe  Sya: dah halal ker Oldtown???? serius aku x tahu langsung yang Oldtown x halal T_T!!!!!!!!! Coz logo halal terang benderang pamer dekat depan premis ni...Ya Allah..takutnyer...so aku pun search la http://www.halaljakim.gov.my/  nasib baik makanan yang aku minum & makan listed dalam directory halal Jakim..fuhhhhhh....Heart Attack sekejap @_@ hehe...
       






Monday, 21 November 2011

Bola oh Bola *_*

Actually aku bukanlah peminat fanatik bola..x reti pun nak tengok MU ker Chelsea ker etc..tp bile melibatkan perlawanana  M'sia menetang negara lain..aku pulak yang terlebeh excited...huhu Misalnya  sejak Harimau Muda menetang Indonesia last time lagi aku yang paling teruja...awal-awal dah inform my housemate..tgk dekat rumah jer..atlease tak derla aksi terlapau kiterang..jeritan ker....jadi tontonan ramai...sokong-sokong jugak kan?adap sopan pun kene amek kire jgk ( kunun la ^_~)
          Tapi malam ni mmg best..since tak nak miss game kiterang bedal meggi jer mlm ni..jadila dari tak makan langsung kan? tp nak mkn pun tak lalu..coz baru start jer games Garuda dah bolos 1 jaringan..hampeh...nak buat kerja lain pun serba tak kene takut nak tggai sayanggg ..so tengokle dulu huhu.. dalam pada tu kiterang ttp update FB...wajib tu...gilir2 aku dengan nina..updating.. commenting .. chatting ....menarik kan??? 
          Ape pun thanks yer nina TEPOKKAN demi TEPOKKAN yang nina nak kasi dekat pemain garuda tu TERSINGGAH dekat akak...really appreciated it !_! rase mcm dapat massage free jer mlm ni..esok kalu akak tak bangun tu paham-paham jer la..hulur-hulur ler duit ubat huhu.
          Anyway..Congrats Harimau Muda!!!! Yahoooo.... Boleh tido dengan senyuman hehe   


The true “Warrior” is those who gain victory not for the sake to winning the battle but for wut he wish to “Protect”~~Asliza Abidin

Sunday, 20 November 2011

Wud it be Excellent Or Worse?????

Sejak dah keje & belajar ni rase semua mase bergerak laju jerrr...lebeh kilometer la katekan  ^_~ sumtimes mmg x sempat nak chek IClass...last minit baru la tau ader assignment la..test ler...so perpeluh ler nak settlekan semua +kerja yang bertimbun-timbun neh... as usual berjaya jugak aku harungi..


My BFF selalu ckp aku ni byk ckp so no hal  nak wat presentation ker or wut so ever..tp 1 bender yg derang x tau aku ni ader "stage fear"!!!! before nk present or perform giler confident tp bile dah dekat depan semua org rase..nk pengsan pun ader huhuuu....kaki terase berat...feluhhh pun sume nak kuar..adehhhh @_@


So siang tadi adalah 1st performance aku wif my team... our job is to find a Journal berkaitan dgn personal developement then buat performance based on that Journal...the best part our Journal is very interesting.  
Are We Having Fun Yet?? (best kan??^_~)

A consideration of workplace fun & engagement by
Sharon C. Bolton
Strathclyde University Business  School,Glasgow U.K
Maeve Houlihan
University College Dublin, Dublin Ireland 


Actually  pg tadi baru kiteorang fikikan idea ..aku cari lagu..then just go for it without a single script. terasa riak di situe heheh..nasib kiterorg team no 8 so x der la ramai sgt yang setia menanti..tambah-tambah budak2 lelaki  sume dah balik...Yahooooo.....x der la sogan denn...


Betul la kate org semua tu mind set if we told our self that it is okey..then semua jadi key jer... walaupun x der script tp semua org berjaya menjaya kan watak  masing-masing...


aku: Customer Service (CSR)
yang stresss jwb call kene marah dgn customer & leader


Shela:Team Leader
leader yang baikk.. kununnye before present nak ckp elok2 dgn aku turn up marah aku balik sbb die pun kene marah jgk sbb tak kasi counselling dekat aku..then


Shimir: Manager 
manager yang tegas & hanya fikirkan pasal service level & bile ader yang x kene mengamuk siap campak2 kertas..


Giler x sangke  aku blh pulak buat scene menageh jwb call..even da crowd siap ketawa terbahak-bahak tgk kiterang + siap join karaoke sekali....cayalahhhhh the best crowd ever... ^_~


Sorry la  xder video kalu x blh share dekat cni..x sempat nak pk dah time tu..cuak ler katekan  huhuuuu...


So overalll walaupun preparation kiterang a few hour before the presentation but hasilnyer sgt memuaskan..alhamdulilah...


So kat cni aku nak share dengan koragn karaoke lagu Stay the Same...



Chorus
Don't you ever wish you were someone else,
You were meant to be the way you are exactly.
Don't you ever say you don't like the way you are.When you learn to love yourself, you¹re better off by far.
And I hope you always stay the same,cuz there¹s nothin' 'bout you I would change.

Verse
I think that you could be whatever you wanted to be
If you could realize, all the dreams you have inside.
Don't be afraid if you've got something to say,
Just open up your heart and let it show you the way.

Chorus

Bridge
Believe in yourself.
Reach down inside.
The love you find will set you free.
Believe in yourself, you will come alive.
Have faith in what you do.
You'll make it through.

Chorus 

Life is a never ending Journey....Sooooo V.A.L.U.E your L.I.F.E and People around You!!~~Asliza Abidin
Chowwwwww ^_~

Thursday, 17 November 2011

Unforgettable Journey with TM ^_~

         Why i chose KTM at first? Coz i want to spent more time wif family +malas nk balik awal walaupun dah 5 hari cuti he he..sayangnye nk tinggal gebooo n belang..jenjalan dgn mak & adik..smbg dgn abh..rase x cukup la mase ( alasan sgttt kan??!! ^_~) 
          
          Memule tu terlambat 5 minit okey nyaris2 x dapat tiket..but thanks to Pakcik Salleh dapat jgk he he..mase memula dgr suare pakcik tu dalam hati “pakcik ni ckp mcm DJ la!” hehe serius kalu die muda lagi gerenti blh ganti Halim Othman huhuuuu..
         
         Mase tggu abah balik sempat lagi aku tgk cite korea Heartstrings 5 episode dgn nida he he. Mak lepas solat mghrib dah keluar join kwn die pg majlis PIBG Sekolah Kamunting. So terpakse la pick her up dekat dewan Kamunting..berbekal kan kecekapan abh (termasuk langgar bonggol yg hampir membuatkan kami terbang 3 saat @_@ ) sampai jugak kiteorg ke stesen keretapi fuhhhh lega he he
        
           Ingat lagi my seat number was 19B.....ingat yer kawan-kawan  19B!!!! Tau tak kenape? ????  bestttttt sgt!! Sbb sebelah die tong sampah then 2 langkah jer  ada pintu antara gerabak...so mcm mane nak tido??? Dah ler cuak ader 2-3 org merokok kat ctu +ketawa yg agak menyeramkan..giler suspicious dah ler dekat 6 taun  x naikkkk...adoiiiii..nitemare kejap...
          
          Haisyhhhhh...nasib baik la jiran sebelah ader...mule2 tu segan nak tegur..nyenyak jer tido.siap dgn gaya blh tahan jgk la he he opsss!!!  So there’s begin my unforgettable 5 1/2 hour Journey...giler x sangka “peramah rupenye budak ni!” ker aku yg terlebeh peramah??huhuu ok la boleh sembang2...mcm-mcm jgk sembang rase mcm kenal lame dah...gelak-gelak...perasan la jgk untie India kat seat depan mcm usha2..kuat sgt kot kiterang ketawa huhuuu??? Hehe so x der la terase mengantukkk...Sampai Tanjung Malim die pun turun..Thanks yer Kimie for the overwhelming conversation...really appreciated it!! ^_^
          
          There’s begin my beautiful friendship wif new ppl i met..seriously cleared my thought..we never knew wut god has planned for us..jus go a head..value your life..meeting wif new ppl & gain as much experience possible..

~~Jalan terbentang Luas untuk ku tempuhi tidak kelihatan kerana aku baru menjejaki~~

Rahsia Diary Ungu-Part 1

            C.I.N.T.A …kata orang cinta itu buta? Cinta  kadang kala amat membahagiakan malah bisa juga memberikan penderitaan. Bagaimana pula cintaku?adakah segagah cinta Laila dan Manjun atau Cinta Shah Jehan dan muntaj mahal?
           Penaku menari-nari mencoret kembali setiap cebisan kenangan ku tak kala mula mengenali cinta. Masih tersimpan kemas memori sewaktu aku mengenalinya. Kata-kata terakhir  Imran sebelum berangkat ker Amerika. ‘Live your life to the fullest!” ingat yer Lea . Tersenyum segak seraya melangkah menuju ke balai pelepasan. Sudah 5 tahun masa berlalu dan sepanjang tempoh itu juga aku tidak pernah menemui Imran. Mungkinkah dia sudah lupakan aku??
          Pandangan aku terarah pada sebuah diary ungu,  didalamnya tersemat segala perasaan ku terhadap Imran. Terdapat sekeping gambar di dalamnya. Aku dan Imran  sewaktu kami berkelah bersama . Aku  menarik telinga imran dan dia menjerit kesakitan. Sungguh lucu! Alangkah indahnya andai aku bisa kembali ke waktu dulu akan aku luahkan segala perasaan ku terhadapnya.
          Sepanjang  5 tahun diari ibarat temanku segala rasa suka dan duka aku coretkan didalamnya. Ianya bermula dengan sebuah diari ungu pemberian Imran dan sejak itu aku tidak pernah lupa untuk  titipkan segala galanya tentang aku.

Dear Diari,
Sudah 5 tahun kenapa dia tidak kembali? Tidakkah dia merindui aku? Kan bagus kalau mesin masa itu wujud  boleh aku kembali kewaktu itu sewaktu aku dan imran sama-sama gembira mencari rama-rama di hutan. Gilakah aku menyintai seorang seawal usiaku 10 tahun? Ya aku memang gila!!Tapi sekarang aku dah pun 22 tahun. Tak salahkan aku menyintai dia? Lagi pun jarak usia kami hanyalah 5 tahun sekarang imran dah pun 27 tahun. Semoga esok lebih indah!! Selamat malam!!

Bersambung.....

Sunday, 13 November 2011

Masa Oh Masa!!!!

        Kalau nak bercakap tentang masa ramai yang akan menjawab masa itu E.M.A.S. Namun bagaimankah pengurusan masa yang efektif? aku sendiri tertanya-tanya mungkin sebab aku sendiri belum berjaya menguruskan masa dengan betul. Haisssyhh..terasa sungguh berat bekerja,belajar & keluarga (anak sulung so fhm2 la kan?^_^) 


       Envi betol dengan mereka yg telah bekeluarga,memiliki anak yang ramai,bekerja & belajar ttp masih mampu melakukan semua itu dengan baik...Contoh terdekat adalah tok ayah..tabikkk spring utk tok ayah berusia 52 tahun dan berjaya memiliki master dan bakal menyambung PHD tahun hadapan....semangat cintakan ilmu yang tidak pernah luntur..seorang pendidik yang hebat dan sangat membanggakan...proud of u tok ayah:)


      So skrg apa patut aku buat?? buat jadual? atau ada kaedah lain yang lebih baik yang boleh aku gunakan? Kalau ada kawan-kawan diluar sana yg mempunyai idea mungkin boleh kita kongsi sama-sama...X kisahla macam mana pun aku..TETAP!!..PERLU!!..HARUS!!..BERJUANG & BERUSAHA untuk lakukan SEHABIS BAIK!! sehingga ke akhirnya..FIGHTING!!FIGHTING!! ^_~





Saturday, 12 November 2011

Selamat Pengantin Baru..


Padi Rumbi ditampi-tampi
Isi keladi beremi & turi
Hari bahagia dinanti-nanti
Resmi jadi Suami Isteri


Alhamdulilah selesai sudah majlis yang dinanti-nanti..sejuta ucapan tahniah buat sahabat baik ku Nor Aishah binti Bakar & Suami semoga berbahagia hinga ke Syurga...aminnn....



CoNgraTuLatiOn~~~